Boldog Óvoda Programról

A Boldog Óvoda és Iskola programjának fókuszában az áll, hogy hogyan lehet a negatív gondolkodásmódon változtatni és a tanulásban egy optimista hozzáállást kialakítani a diákok körében.
Ma már az ELTE PPK által tudományosan is igazolt programot fejlesztettünk ki, mely a pozitív pszichológia módszereire épül, ami mind a diákok, mind a tanárok jól-létével foglalkozik, és ahol lehetőség van a szülőket is bevonni a programba.
Nem a tudás terhére dolgoztuk ki a programot, hanem annak kiegészítéseként, ahol az a cél, hogy a hagyományos tudásátadást és az életben szükséges kompetenciák fejlesztését összhangba hozzuk az iskolai oktatásban.
Boldogságórák az óvodánkban
A Boldog Óvoda pályázatot a 2019/2020-as nevelési év végén pályázta meg az óvodánk, amely a nyár folyamán sikeres elbírálásban részesült. A programot a Jobb Veled a Világ Alapítvány indította el 7 évvel ezelőtt, és a 2020/2021-es tanévben már 1500 oktatási és nevelési intézmény tagja a hálózatnak.
A pályázatban foglalt továbbképzésen én vehettem részt az intézményünkből, melynek sikeres elvégzését követően idén szeptemberben megkezdhettem a boldogságóra foglalkozások megtartását. A Boldogságóra Program szeptembertől júniusig feldolgoz egy-egy olyan témakört, amely segíti a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben. A boldogságórák jelképe egy Boldogságvár, amibe szeretnénk bejutni, de ehhez meg kell másznunk az oda vezető 10 lépcsőt, azaz fel kell dolgoznunk a 10 témakört. A témák feldolgozása kreatív, játékos módon, a szokásos óvodai tevékenységekkel történik – mozgás, mesélés, verselés, ének, zene, gyermektánc, rajzolás, festés. Emellett olyan boldogságérzetet fokozó technikák alkalmazása történik a feldolgozás során, ami fejleszti az önismeretet és a lelki egészséget tápláló kompetenciákat. A boldogságóra foglalkozásoknak nem az a célja, hogy problémamentes modellt állítson a gyerekek elé, hanem egy vezérfonalat nyújt a kihívások kezelésére. Célja inkább, hogy segítségével kialakuljon a gyermekekben egy pozitív életszemlélet alapja, amely a későbbiekben segíti őket abban, hogy képesek legyenek megbirkózni a problémákkal. Az eddigi témáink a következők voltak: A hála gyakorlása, Optimizmus. A novemberi témánk: A társas kapcsolatok.
A pályázat részét képezi még, hogy a megtartott foglalkozásokról beszámolót kell készíteni és továbbítani az Alapítvány felé. A beszámolók alapján pedig kiválasztják a programban résztvevő intézmények közül a hónap csoportját és pedagógusát – mint egy kitüntetés, a bemutatott tevékenység alapján. Októberben érkezett a remek hír, miszerint engem választottak Szeptember hónap pedagógusának a programban résztvevő óvodapedagógusok közül, amit nagyon nagy megtiszteltetésnek éreztem már az első beszámolóm után és ennyi résztvevő közül. Úgy gondolom, hogy a Program minden témájának a mondanivalója roppant aktuális a mai gyermekek számára, különösen a jelenlegi helyzetben.

Boros Henriett - Óvodapedagógus

Galéria